Patrycja Żołnierzak
sekretarz@zabki.pl
tel. 22 5109-708
Sekretarz wykonuje zadania w zakresie zapewnienia sprawnego działania Urzędu w szczególności w zakresie koordynacji działań oraz przepływu informacji pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz inne zadania powierzone przez Burmistrza. Przy wykonywaniu swych kompetencji i zadań Sekretarz działa w granicach określonych imiennymi pełnomocnictwami i upoważnieniami udzielonymi przez Burmistrza.
Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
- nadzór nad zapewnieniem warunków organizacyjnych i technicznych sprawnego funkcjonowania Urzędu;
- realizacja zadań Urzędu oraz stworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy;
- organizowanie i planowanie pracy Urzędu, nadzór nad jego działalnością z uwzględnieniem dbałości o właściwą obsługę interesantów, sprawny obieg dokumentów oraz załatwianie skarg i wniosków;
- wdrażanie nowoczesnych metod organizacji;
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami Urzędu;
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad kierownikami komórek organizacyjnych w zakresie organizacji pracy i sprawnego wykonywania zadań;
- ustalanie i monitorowanie realizacji procedur kontroli wewnętrznej Urzędu, w szczególności w zakresie:
a) przestrzegania zasad terminowości i zgodności z prawem
postępowania administracyjnego,
b) przestrzeganie regulaminów, zarządzeń oraz poleceń
służbowych,
c) realizacji wniosków z kontroli wewnętrznych, realizacji
wniosków z kontroli zewnętrznych; - nadzór nad przygotowaniem i obsługą pracy Burmistrza;
- przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy;
- nadzór nad przygotowaniem projektów uchwał Rady oraz ich realizacją;
- nadzór, we współpracy ze Skarbnikiem, nad racjonalnym gospodarowaniem środkami rzeczowymi Urzędu;
- nadzór nad prowadzoną w Urzędzie działalnością archiwalną;
- zapewnienie prawidłowego przebiegu wyborów organów jednostek samorządu terytorialnego, wyborów do sejmu i Senatu, wyborów Prezydenta RP, wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz referendów ogólnokrajowych i lokalnych.
- zapewnienie prawidłowego publikowania aktów prawa miejscowego.
Sekretarz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:
- Referatu Organizacyjno-Administracyjnego,
- Referatu Oświaty i Polityki Społecznej,
- Referatu Spraw Obywatelskich,
- Biura Rady Miasta,
- Biura Prawnego,
- Biura Obsługi Interesanta,
- Stanowiska d/s Działalności Gospodarczej,
- Archiwista.