Przejdź do górnego menu Przejdź do lewego menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych Przejdź do podstrony deklaracja dostępności

Azbest

POZBYWAMY SIĘ AZBESTU

Informujemy o możliwości zgłaszania przez osoby fizyczne zamiaru usunięcia wyrobów zawierających azbest.


Wnioski w tej sprawie można składać w Urzędzie Miasta Ząbki do dnia

10 maja 2024 roku. Druki wniosków są dostępne w Urzędzie Miasta

Ząbki (I piętro, pok. 20 i 21) lub poniżej.


    Demontaż azbestowego pokrycia dachowego i/lub odbiór oraz jego utylizacja zostanie wykonana przez uprawnionego przedsiębiorcę, z którym miasto Ząbki zawrze stosowną umowę. Przedsięwzięcie nie będzie obciążało dodatkowymi kosztami właścicieli nieruchomości, którzy później będą odpowiedzialni za ewentualne prace związane z zakupem i montażem nowego pokrycia dachowego.


Zasady udzielania pomocy w utylizacji wyrobów zawierających azbest

na rok 2024 na terenie Miasta Ząbki ze środków Budżetu Miasta Ząbki


  1. Finansowanie utylizacji wyrobów zawierających azbest skierowane jest do osób fizycznych, posiadających nieruchomość na terenie miasta Ząbki.
  2. Finansowanie utylizacji wyrobów zawierających azbest dotyczy demontażu, wywozu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest pochodzących z obiektów budowlanych
    z nieruchomości leżących w granicach miasta Ząbki.
  3. Za wyrób zawierający azbest uważa się każdy wyrób o stężeniu równym lub wyższym od 0,1% azbestu, w szczególności:
  1. płyty azbestowo-cementowe płaskie lub faliste (pokrycia dachowe – eternit),
  2. rury i złącza azbestowo-cementowe,
  3. izolacje natryskowe środkami zawierającymi w swoim składzie azbest.
  1. Finansowanie utylizacji wyrobów zawierających azbest jest realizowane z Budżetu Miasta Ząbki, zgodnie z planem rzeczowo - finansowym stanowiącym załącznik do uchwały budżetowej na rok kalendarzowy 2024.
  2. Koszty demontażu, odbioru z danej nieruchomości wyrobów zawierających azbest oraz ich utylizacji ponosi Miasto Ząbki.
  3. Koszty ewentualnych prac remontowych przygotowujących do położenia nowego pokrycia dachowego, zakup i położenie nowego pokrycia dachowego ponosi właściciel nieruchomości. Właściciel nieruchomości odpowiada również za zabezpieczenie odkrytego budynku przed ewentualnymi niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi po zakończeniu demontażu płyt azbestowych.
  4. Finansowanie utylizacji wyrobów zawierających azbest realizowane będzie na pisemny wniosek właściciela nieruchomości (bądź posiadacza za pisemną zgodą właściciela), który należy złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Miasta Ząbki lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta Ząbki, ul. Wojska Polskiego 10, 05-091 Ząbki.
  5. Ze względu na ograniczone środki budżetowe, finansowanie utylizacji wyrobów zawierających azbest realizowane będzie do wyczerpania środków przeznaczonych na bieżący rok.
  6. O udzielaniu finansowania utylizacji wyrobów zawierających azbest decyduje stopień pilności wynikający z informacji o posiadanych wyrobach zawierających azbest, a dalej kolejność złożonych wniosków (decyduje data wpływu do Urzędu Miasta Ząbki).
  7. Termin demontażu i/lub odbioru wyrobów zawierających azbest wnioskodawca ustala indywidualnie z przedsiębiorcą, z którym Miasto Ząbki zawrze stosowną umowę.
  8. Na właścicielu spoczywa obowiązek konieczności dokonania ewentualnego zgłoszenia lub uzyskania pozwolenia na budowę przed przystąpieniem do prac związanych ze zmianą pokrycia dachowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
  9. Postępowanie w sprawie udzielanej pomocy prowadzi Referat Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Ząbki.



wniosek_2024.pdf

RODO_klauzula_azbest.pdf

ocena.pdf

inf_o_wyrobach.pdf

inf_o_zakonczeniu.pdf

RODO_klauzula_azbest.pdf