Przejdź do górnego menu Przejdź do lewego menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych Przejdź do podstrony deklaracja dostępności

Został uruchomiony punkt konsultacyjno-informacyjny programu „Czyste powietrze”

Punkt konsultacyjno-informacyjny Programu „Czyste Powietrze”

Od maja 2025 r. uruchomiony został punkt konsultacyjno-informacyjny dedykowany programowi „Czyste powietrze”, w ramach którego możliwe jest otrzymanie dotacji na wymianę źródła ciepła oraz poprawę efektywności energetycznej budynków mieszkalnych jednorodzinnych.

Zadaniem punktu jest wsparcie beneficjentów w zakresie przygotowania wniosków o dofinansowanie, skompletowaniu wymaganych załączników oraz wsparcie w rozliczeniu przyznanego dofinansowania, a także pomoc w wyborze audytora energetycznego i firmy wykonawczej.

  • Punkt znajduje się w sali konferencyjnej na I piętrze Urzędu Miasta Ząbki i jest czynny w środy godz. 10:30 – 15:30. 
  • Ponadto doradca pełni również dyżury zdalne w poniedziałki i wtorki w godzinach 10:00 – 16:00
    pod numerem telefonu 501 833 651.


Beneficjenci

Program Czyste Powietrze dedykowany jest dla właścicieli i współwłaścicieli jednorodzinnych domów mieszkalnych lub lokali mieszkalnych wydzielonych w budynkach jednorodzinnych posiadających wyodrębnioną księgę wieczystą w okresie co najmniej 3 lat poprzedzającym złożenie wniosku.

Katalog kosztów kwalifikowanych

  1. wymiana nieefektywnego źródła ciepła na paliwo stałe na nowy efektywny i ekologiczny kocioł,
  2. modernizacja instalacji grzewczej,
  3. ocieplenie budynku,
  4. wymiana okien i drzwi,
  5. zakup rekuperacji, czyli wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła.

Poziom dofinansowania

  • Do 170 000 zł w przypadku najwyższego poziomu dofinansowania dla budynku/lokalu,
    w którym zapotrzebowanie na energię użytkową do ogrzewania wynosi powyżej 140 kWh/(m 2*rok),
  • Do 119 000 zł w podwyższonym i do 68 000 zł w podstawowym poziomie dofinansowania.

Obowiązuje zasada - im niższy dochód, tym wyższa dotacja.

Na pierwsze spotkanie w punkcie konsultacyjnym „Czystego Powietrza” lub z operatorem programu,
aby usprawnić proces złożenia wniosku, należy przygotować:

  1. adres e-mail oraz dane osobowe wnioskodawcy,
  2. dane osobowe oraz numery PESEL współwłaścicieli nieruchomości,
  3. informacje o dochodach,
  4. dane dotyczące nieruchomości gruntowej oraz budynku. Docelowo potrzebne będą również:
  1. księga wieczysta lub inny dokument potwierdzający prawo własności,
  2. zgoda współmałżonka na zaciąganie zobowiązań w ramach umowy o dofinansowanie (jeśli dotyczy),
  3. zgoda współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia (jeśli dotyczy),
  4. zaświadczenie o dochodach wydane przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Ząbkach - w przypadku ubiegania się o podwyższony lub najwyższy poziom dofinansowania,
  5. umowa lub umowy z wykonawcą - w przypadku składania wniosku o dotację z prefinansowaniem,
  6. audyt i dokument podsumowujący audyt energetyczny (w przypadku braku audytu doradca pomoże w wyborze audytora energetycznego),
  7. inne niezbędne dokumenty i oświadczenia (w tym dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych).

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.czystepowietrze.gov.pl