Przejdź do górnego menu Przejdź do lewego menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych Przejdź do podstrony deklaracja dostępności

Burmistrz Miasta Ząbki

Małgorzata Zyśk
sekretariat@zabki.pl
tel. sekretariat: 22 510 97 02
fax: 22 510 98 88

Przyjęcia interesantów:
- poniedziałek, godz. 15.00 - 18.00

Burmistrz jest zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Urzędu i kierowników innych jednostek organizacyjnych miasta Ząbki.
Burmistrz dokonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Urzędu, z zastrzeżeniem przepisów szczególnych.
Burmistrz zatrudnia i zwalnia kierowników jednostek organizacyjnych miasta Ząbki.

Do kompetencji Burmistrza należy w szczególności:

  • organizowanie i kierowanie pracą Urzędu;
  • sprawowanie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem Urzędu;
  • wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych Miasta i pracowników;
  • reprezentowanie Miasta na zewnątrz;
  • nadzorowanie gospodarki finansowej Miasta, ogłaszanie uchwały budżetowej i sprawozdania z jej wykonania;
  • wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
  • przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę;
  • przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków;
  • udzielanie odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych w przepisach należących do kompetencji Burmistrza;
  • kierowanie wykonywaniem zadań obronnych;
  • kierowanie wykonywaniem zadań z zakresu reagowania kryzysowego;
  • realizacja zadania wynikających z funkcji „szefa Obrony Cywilnej Miasta”.

Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:

  1. Urzędu Stanu Cywilnego,
  2. Referatu Kadrowo-Płacowego,
  3. Referatu Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska,
  4. Stanowiska ds. Obrony Cywilnej i Informacji Niejawnych,
  5. Stanowiska ds. BHP,
  6. Sekretariatu Burmistrza,
  7. Audytora Wewnętrznego,
  8. Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
  9. Zespołu Informatyki.
  10. Biuro Promocji, Kultury, Sportu i Zdrowia.