Przejdź do górnego menu Przejdź do lewego menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych Przejdź do podstrony deklaracja dostępności

Zintegrowana sieć ścieżek rowerowych na terenie gminy Marki, Ząbki, Zielonka, Kobyłka w ramach ZIT WOF

Numer umowy o dofinansowanie: RPMA.04.03.02-14-6149/16-00


Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Oś Priorytetowa: IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną, Działanie: 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza, Poddziałanie: 4.3.2 Mobilność miejska w ramach ZIT, zrealizowany pod nadzorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.

Całkowita wartość projektu 35.411.972,51 PLN, w tym dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na łączną sumę: 22.946.735,62 PLN. Wartość projektu realizowanego przez Miasto Ząbki to 1.376.129,48 PLN, w tym dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w kwocie 887.650,30 PLN


Okres realizacji projektu: 06-05-2015 do 31-12-2021.

Cel główny projektu: Rozwój zintegrowanego i przyjaznego środowisku systemu transportu indywidualnego jakim jest system transportu rowerowego na terenie gmin Marki, Kobyłka, Ząbki i Zielonka.

Projekt zrealizowano na terenie 4 gmin: w Markach, w Ząbkach, w Kobyłce oraz w Zielonce. Liderem projektu była Gmina Miasto Marki, partnerami zaś Miasto Kobyłka, Miasto Ząbki oraz Miasto Zielonka. Projekt obejmował budowę oraz przebudowę sieci dróg rowerowych o łącznej długości 23,34 km: ścieżki rowerowe 18,217 km oraz ciągi pieszo-rowerowe 5,127 km wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Miasto Ząbki wybudowało drogi rowerowe łącznej długości 2,180 km, w tym: ścieżki rowerowe 1,673 km i ciągi pieszo-rowerowe 0,507 km.

W zakres infrastruktury towarzyszącej wchodzą:

- 3 parkingi dla rowerów (w tym infrastruktura B&R)

- stojaki dla rowerów,

- 4 punkty samoobsługi serwisowej,

- różnice poziomów

Cele szczegółowe:

1. Poprawa jakości środowiska naturalnego w tym niższa emisja zanieczyszczeń powietrza oraz poprawa klimatu akustycznego poprzez zmniejszenie natężenia hałasu,

2. Zmniejszenie liczby samochodów osobowych w systemie transportowym, poprawa wydolności układu drogowego,

3. Wzrost znaczenia komunikacji rowerowej w codziennym korzystaniu ze środków transportu,

4. Poprawa bezpieczeństwa na drogach,

5. Zapewnienie sprawności przemieszczania się – możliwość realnego oszacowania czasu podróży,

6. Poprawa stanu zdrowia mieszkańców,

7. Zmniejszenie zatorów drogowych i zatłoczenia na drogach. 

Pliki do pobrania