Przejdź do górnego menu Przejdź do lewego menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych Przejdź do podstrony deklaracja dostępności

Rozwój zintegrowanej sieci dróg rowerowych na terenie gmin Marki, Ząbki, Zielonka, Kobyłka, Wołomin, Radzymin, Nieporęt w ramach ZIT WOF


Numer umowy o dofinansowanie: RPMA.04.03.02-14-9408/17-00


Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020,

Oś Priorytetowa: IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną,

Działanie: 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza,

Poddziałanie: 4.3.2 Mobilność miejska w ramach ZIT, realizowany pod nadzorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.

Całkowita wartość projektu wynosi 99 082 859,57 PLN całkowite wydatki kwalifikowalne Projektu wynoszą 75 087 325,25 PLN w tym kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 60 069 860,20 PLN.

Wartość projektu ogółem Partnera Projektu Miasta Ząbki: 11 914 966,89 PLN, w tym:  dofinansowanie w kwocie: 6 767 989,07 PLN oraz wkład własny w kwocie: 5 146 977,82 PLN.


Planowany okres realizacji projektu 22-12-2014 do 30-12-2023.


Cel główny projektu: poprawa jakości powietrza w gminach WOF poprzez promowanie zrównoważonej mobilności miejskiej jako alternatywy dla transportu samochodowego.


Projekt obejmuje poniższe działania: budowę 34,76 km dróg dla rowerów oraz 12,37 km dróg dla rowerów i pieszych wraz z infrastruktura towarzyszącą na terenie 7 gmin: Marek, Ząbek, Zielonki, Kobyłki, Wołomina, Radzymina i Nieporętu. Drogi dla rowerów oraz drogi dla rowerów i pieszych będą pełnić funkcje korytarzy transportowych w celach: szerszego wykorzystania transportu niezmotoryzowanego indywidualnego, zmniejszenia wykorzystania samochodów osobowych, lepszej integracji gałęzi transportu, niższej emisji zanieczyszczeń powietrza, redukcji hałasu oraz niższego zatłoczenia, poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz w celu nie zaprojektowania jako infrastruktury turystyczno-rekreacyjnej.



Planowane efekty:

1. Szersze wykorzystanie transportu niezmotoryzowanego indywidualnego.

2. Zmniejszenie wykorzystania samochodów osobowych oraz zatorów drogowych, w konsekwencji mniejsze zatłoczenie na drogach.

3. Poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

4. Redukcja emisji CO2 do atmosfery przez zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego na rzecz transportu zbiorowego - projekt będzie realizowany na obszarze, gdzie występują przekroczenia pyłu zawieszonego PM10.



Cele szczegółowe:

1. Poprawa jakości środowiska naturalnego, poprawa klimatu akustycznego.

2. Zmniejszenie liczby samochodów osobowych w systemie transportowym.

3. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego.

4. Zapewnienie sprawności przemieszczania się.