Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I
Numer umowy o dofinansowanie: RPMA.04.03.02-14-6152/16-00 z dnia 30.12.2016Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa,
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020,
Oś Priorytetowa: IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną, Działanie: 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza, Poddziałanie: 4.3.2 Mobilność miejska w ramach ZIT, realizowany pod nadzorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
Wartość projektu
185 452 233,04 PLN, w tym kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 71 592 114,14 PLN
Partnerzy: Gmina Miasto Marki, Miasto Ząbki
Jednostka realizująca projekt: Zarząd Dróg Miejskich / Zarząd Transportu Miejskiego
Planowany okres realizacji projektu: 01.01.2014 - 30.06.2018
Cel główny projektu: poprawa poziomu i jakości życia społeczności lokalnej poprzez ograniczenie emisji zanieczyszczenia powietrza na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz rozwój czystych, bezpiecznych, spójnych, funkcjonalnych oraz efektywnych form transportu publicznego i niezmotoryzowanego transportu indywidualnego. Projekt obejmuje budowę, przebudowę oraz modernizację 20 odcinków istniejących dróg rowerowych w Warszawie o charakterze komunikacyjnym, o łącznej długości ok. 73,5 km, przy czym jedna z nich Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Radzymińskiej w partnerstwie z sąsiadującą Gminą Miastem Marki oraz Miastem Ząbki.
W związku z powyższym w ramach projektu zostaną zrealizowane następujące zadania:
- ul. Ostrobramska, na odcinku pomiędzy ul. Poligonową a ul. Fieldorfa
- ul. Belwederska, odcinek od ul. Spacerowej do ul. Dolnej;
- ul. Rzymowskiego, odcinek od ul. Puławskiej do ul. Cybernetyki
- Al. Stanów Zjednoczonych i ul. Ostrobramska, na odcinku od ul. Bajońskiej do ul. Grenadierów/Poligonowej
- ul. Żwirki i Wigury (I etap), odcinek od ul. Wawelskiej do ul. Racławickiej
- ul. Słomińskiego, na odcinku pomiędzy ul. Międzyparkową a ul. Inflancką
- ul. Okopowa - Towarowa, na odcinku pomiędzy rondem Radosława a placem Zawiszy
- ul. Puławska, odcinek od ul. Domaniewskiej do granicy miasta
- Al. Prymasa Tysiąclecia, odcinek od Al. Obrońców Grodna do Ronda Zesłańców Syberyjskich
- ul. Radzymińska, na odcinku pomiędzy ul. Karkonoszy a węzłem S8 Marki
- przystosowanie Mostu Łazienkowskiego do obsługi ruchu rowerowego (odcinek ul. Czerniakowska - Wał Miedzeszyński).
- ul. Żwirki i Wigury (etap II), odcinek pomiędzy ul. Racławicką a 17 Stycznia
- Al. Jerozolimskie, odcinek od ul. Grzymały - Sokołowskiego do pl. Zawiszy
- Pole Mokotowskie; 15.
- ul. Mińska, ul. Stanisławowska - ul. Dwernickiego - ul. Szaserów - odcinek pomiędzy ul. Grochowską a ul. Chłopickiego
- ul. Marsa, na odcinku pomiędzy ul. Żołnierską a ul. Cyrulików
- ul. Jagiellońska, odcinek od Ronda Starzyńskiego do Trasy Toruńskiej
- ul. Czerniakowska - ul. Powsińska - ul. Wiertnicza - ul. Przyczółkowa, odcinek od Al. Witosa do ul. Europejskiej
- ul. Kasprzaka - ul. Wolska - ul. Połczyńska, na odcinku od Al. Prymasa do granicy miasta.
Cele szczegółowe:
- szersze wykorzystanie bardziej efektywnego transportu publicznego oraz niezmotoryzowanego indywidualnego
- obniżenie emisji zanieczyszczeń powietrza, hałasu oraz zatłoczenia pochodzących z transportu indywidualnego zmotoryzowanego
- zmniejszenie wykorzystania samochodów osobowych
- lepsza integracja gałęzi transportu
- poprawa zdrowia społeczeństwa poprzez dodatkowe efekty prozdrowotne jazdy na rowerze
- poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego
- stworzenie zintegrowanego, zrównoważonego systemu mobilności miejskiej
- promocja zrównoważonej mobilności i zdrowego trybu życia