Przejdź do górnego menu Przejdź do lewego menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych Przejdź do podstrony deklaracja dostępności

Tytuł projektu: „Budowa parkingu P+R wraz z infrastrukturą towarzyszącą przy ul. Piłsudskiego w Ząbkach”

Projekt współfinansowany będzie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu III: „Fundusze Europejskie na rozwój mobilności miejskiej na Mazowszu” Działania 3.2: „Mobilność miejska w ZIT” programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027. Miasto Ząbki zawarło umowę nr FEMA.03.02-IP.01-04PO/24-00 z Województwem Mazowieckim.

W ramach projektu utworzony parking podziemno-naziemny typu P+R na 71 miejsc postojowych dla samochodów osobowych oraz 41 zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów i 9 miejsc postojowych dla miejskich publicznych hulajnóg. Parking podziemno-naziemny P+R wyposażony będzie w niebiesko-zieloną infrastrukturę, w tym OZE i małą architekturę jako elementy infrastruktury towarzyszącej.

Zakres rzeczowy projektu obejmuje następujące zadania:

1.Dokumentacja projektowa

2.Budowa parkingu P+R wraz z infrastrukturą towarzyszącą

3.Nadzór inwestorski

4.Wykup nieruchomości

5.Koszty pośrednie

Obiekt P+R wraz z infrastrukturą towarzyszącą będzie wykorzystywany przez mieszkańców Gminy Ząbki ale także Gminy Marki oraz Gminy Zielonka. Gminy te posiadają wspólny obszar obsługi autobusowej.

Celem głównym projektu jest poprawa atrakcyjności i dostępności zbiorowych form transportu multimedialnego, jako alternatywny dla wysoko emisyjnego transportu indywidualnego w podróżach wewnątrz aglomeracyjnych Metropolii Warszawskiej poprzez budowę parkingu P+R w Mieście Ząbki.

Cele szczegółowe:

  • Niższa emisja zanieczyszczeń powietrza, hałasu oraz niższe zatłoczenie poprzez ograniczenie wykorzystania transportu indywidualnego samochodowego w dojazdach do pracy, szkoły oraz innych istotnych punktów usług społecznych, publicznych.
  • Lepsza integracja gałęzi transportu oraz wzrost efektywności ruchu w istniejącym systemie drogowym poprzez ograniczenie wykorzystania transportu indywidualnego samochodowego w dojazdach wewnątrz aglomeracyjnych.
  • Poprawa jakości infrastruktury transportowej miasta na cele publiczne i warunków organizacji podróży przez użytkowników komunikacji zbiorowej.
  • Upowszechnianie i promocja przyjaznych środowisku indywidualnych form transportu tj. transportu rowerowego.
  • Szersze wykorzystanie bardziej efektywnego transportu publicznego.
  • Zmniejszenie wykorzystania samochodów osobowych.
  • Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Poprawa efektywności energetycznej oraz promocja bioróżnordności.


Rezultatem projektu będzie powstanie infrastruktury P+R, co przyczyni się do ograniczenia emisji zanieczyszczeń powietrza, hałasu oraz redukcji kongestii drogowej poprzez ograniczenie wykorzystania transportu indywidualnego samochodowego na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.


Czas realizacji: Zadanie zostanie zrealizowane do 30.06.2027 r.


#FunduszeUE #Fundusze Europejskie


Wartość projektu: 7 534 817,15 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 3 767 408,57 zł