Przejdź do górnego menu Przejdź do lewego menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych Przejdź do podstrony deklaracja dostępności

Obowiązki właścicieli nieruchomości w zakresie utrzymania chodników

Referat Dróg i Komunikacji Miejskiej Urzędu Miast Ząbki przypomina o obowiązku wynikającym z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r., a odnoszącym się do uprzątnięcia błota, śniegu, lodu z chodników przylegających bezpośrednio przy granicy nieruchomości (art. 5 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy). Obowiązek ten dotyczy właścicieli nieruchomości bez względu na to czy nieruchomość jest zamieszkała czy też niezamieszkała.

Przez "właścicieli nieruchomości" rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.