Przejdź do górnego menu Przejdź do lewego menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych Przejdź do podstrony deklaracja dostępności

Informacja dotycząca wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Burmistrza Miasta Ząbki

Szanowni Państwo W nawiązaniu do ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 1457) oraz w związku z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 stycznia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów elektronicznych o wpis, zmianę oraz wykreślenie w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych (Dz. U. z 2014 r. poz. 193),

które weszło w życie w dniu 27 lutego 2014 r., załączono na stronie internetowej Urzędu Miasta Ząbki w zakładce "załatw sprawę" - oświata następujące wzory wniosków do pobrania zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi w tym zakresie:

  • Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
  • Informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych.
  • Wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

W związku z powyższym, w celu wpisania żłobka, klubu dziecięcego do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonych przez Burmistrza Miasta Ząbki należy złożyć do Urzędu Miasta Ząbki stosowny wniosek, pobrany ze strony internetowej i czytelnie wypełniony.
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z art. 28 ust.4 cytowanej ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 w celu sprawdzenia zgodności danych, zawartych we wniosku o wpis do rejestru, Burmistrz Miasta Ząbki może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy. Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych podlega opłacie w wysokości określonej w Uchwale Nr XII/78/2011 Rady Miasta Ząbki z dnia 14 czerwca 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych .
Informujemy, że zgodnie z art. 25 ust. 1 i ust. 2 cytowanej powyżej ustawy o opiece nad dzieckiem do lat 3, żłobek oraz klub dziecięcy mogą być prowadzone w lokalu, który spełnia wymagania lokalowe i sanitarne. Spełnianie tych wymagań potwierdza się pozytywną opinią komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej oraz pozytywną opinią właściwego państwowego inspektora sanitarnego.
Należy nadmienić, że zgodnie z art. 31 cytowanej ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 Burmistrz Miasta Ząbki odmawia wpisu do rejestru, w przypadku gdy:
1) podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
2) wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.

W sprawach dotyczących wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prosimy o kontakt z Referatem Oświaty i Polityki Społecznej w Urzędzie Miasta Ząbki ul. Wojska Polskiego 10, pokój 29 telefon: 22 5109741

Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych

Wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych