Bardzo dziękujemy za zainteresowanie, liczne telefony i wiadomości do Biura Gospodarki Odpadami Urzędu Miasta Ząbki w temacie odbioru pojazdów nienadających się do użytkowania, zalegających na terenie naszego miasta. W odpowiedzi na Państwa zgłoszenia informujemy, że każdy przypadek zgłoszony przez mieszkańców rozpatrywany jest indywidualnie i w porozumieniu ze Strażą Miejską oraz Biurem Strefy Płatnego Parkowania dokonywane są czynności wyjaśniające, mające na celu ustalenie właściciela pojazdu, którego stan wskazuje, że nie jest używany.
Weryfikacja wszystkich zgłoszonych pojazdów odbywa się poprzez sprawdzenie w bazie CEPIK (Centralna ewidencja pojazdów i kierowców). Zgłoszone przez mieszkańców pojazdy posiadające zagraniczne tablice rejestracyjne nie figurują w ww. bazie, tym samym brak jest możliwości ustalenia właściciela i tym samym przekazania wezwania do usunięcia auta.
Należy zwrócić szczególną uwagę na fakt, że zgodnie z procedurą postępowania z pojazdami miasto Ząbki dokonuje oględzin pojazdów znajdujących się w przestrzeni miejskiej, na terenach należących do miasta, tj. zgodnie z definicją drogi w rozumieniu
art. 4 pkt 2 ustawy o drogach publicznych. Auta znajdujące się na terenach prywatnych, działkach należących do Wspólnot, Spółdzielni Mieszkaniowych, Rodzinnych Ogrodów Działkowych, terenach należących do osób prowadzących działalność gospodarczą, spółek itp. nie będą w zainteresowaniu Biura Gospodarki Odpadami.