Z początkiem marca na ulice Miasta Ząbki wyjechała zamiatarka, aby oczyścić je z zimowych zanieczyszczeń. Prace będą prowadzone w miarę sprzyjających warunków atmosferycznych – zima może jeszcze dać o sobie znać.
Aby zminimalizować utrudnienia, sprzątanie w godzinach szczytu będzie odbywać się na mniej uczęszczanych drogach. Mimo to może wpłynąć na płynność ruchu, dlatego apelujemy o ostrożność i wyrozumiałość.
Za porządkowanie dróg gminnych odpowiada Referat Utrzymania Infrastruktury i Transportu Publicznego. Uwagi i pytania można zgłaszać pod numerem 22 510 97 67 w godzinach pracy Urzędu Miasta Ząbki. Planowany termin zakończenia prac to koniec marca, choć tempo zależy od pogody.
W najbliższych dniach miasto zwróci się do zarządców dróg wojewódzkich i powiatowych z prośbą o uprzątnięcie podległych im ulic.
Obowiązki właścicieli nieruchomości
Przypominamy, że zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciele nieruchomości (lub ich użytkownicy) są zobowiązani do sprzątania chodników przylegających do ich posesji. Nieczystości należy zgromadzić w sposób nieutrudniający ruchu pieszych i pojazdów, najlepiej przy krawężniku.
Po uprzątnięciu chodnika należy poinformować Referat Utrzymania Infrastruktury Dróg i Komunikacji Miejskiej pod numerem 22 510 97 67. Pracownicy referatu, w miarę możliwości, nieodpłatnie odbiorą zebrane odpady, aby zapewnić estetyczny wygląd miasta.
Dziękujemy za współpracę!