Przejdź do górnego menu Przejdź do lewego menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych Przejdź do podstrony deklaracja dostępności

Przedłużenie terminu składania wniosków o zwrot części wydatków na niepubliczne żłobki, kluby dziecięce i dziennych opiekunów

W dniu 6 sierpnia 2024 r. Rada Miasta Ząbki na wniosek Pani Burmistrz, podjęła Uchwałę Nr V/51/2024, na mocy której termin na składanie wniosków za I półrocze 2024 r. został przedłużony do 30 września br. Terminy na składanie wniosków zostały wydłużone, jednakże tylko w bieżącym roku wnioski za I półrocze można składać aż do 30 września, w kolejnych latach wnioski będzie można składać w dniach od 1 do 31 lipca - za I półrocze bieżącego roku oraz w dniach od 1 do 31 stycznia - za II półrocze poprzedniego roku.

Zapraszamy wszystkich rodziców dzieci do lat 3, którzy spełniają kryteria otrzymania zwrotu, a nie zdążyli złożyć wniosku w pierwotnie ustalonym terminie, do składania wniosków.

Przypominamy, że zwrot kwoty 200 zł za każdy pełny miesiąc uczęszczania dziecka do żłobka przysługuje jednemu z rodziców/opiekunów po spełnieniu łącznie następujących warunków:

1) złożeniu wniosku o ustalenie prawa do zwrotu wraz z zaświadczeniem wskazującym, w jakim okresie dziecko było zapisane do placówki opieki, wydane przez tę placówkę;

2) posiadanie aktywnych w dniu złożenia wniosku Kart Mieszkańca „Jestem z Ząbek" przez oboje rodziców/opiekunów, a w przypadku osób samotnie wychowujących dziecko – Karty Mieszkańca „Jestem z Ząbek" rodzica łącznie z:

a) prawomocnym orzeczeniem sądu o rozwodzie lub separacji, lub

b) odpisem aktu zgonu małżonka lub rodzica dziecka, a w przypadku gdy rodzic jest nieznany – odpisem zupełnym aktu urodzenia dziecka, lub

c) prawomocnym orzeczeniem sądu o przyznanych alimentach na dziecko, którego dotyczy wniosek o zwrot części wydatków poniesionych w związku z pobytem w placówce opieki.

Wniosek o ustalenie prawa do zwrotu może zostać złożony:

1) osobiście w Urzędzie Miasta Ząbki;

2) drogą pocztową, na adres: Urząd Miasta Ząbki, ul. Wojska Polskiego 10 05-091 Ząbki;

3) w postaci elektronicznej na adres do doręczeń elektronicznych lub na adres e-mail:
um@zabki.pl po uprzednim opatrzeniu wniosku podpisem kwalifikowanym.

Ważne:

1) Przesłanie skanu wniosku bez podpisu kwalifikowanego na adres poczty elektronicznej  nie jest prawidłową formą złożenia wniosku.

2) Zwrot przyznawany jest za I półrocze 2024 r. tj. za miesiące styczeń-czerwiec 2024 r. Za miesiące od lipca do grudnia 2024r. wnioski będą przyjmowane do 31 stycznia 2024 r.