Burmistrz Miasta Ząbki

/velacms/solutions/zabki/content/pages/strona-glowna/zarzad/burmistrz/_widgets/tresc-podstrony/_widgets/zdjecie

Robert Perkowski
sekretariat@zabki.pl
tel. sekretariat: 22 5109-702
fax: 22 5109-888

Przyjęcia interesantów:
- poniedziałek, godz. 15.00 - 18.00

Burmistrz jest zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Urzędu i kierowników innych jednostek organizacyjnych miasta Ząbki.
Burmistrz dokonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Urzędu, z zastrzeżeniem przepisów szczególnych.
Burmistrz zatrudnia i zwalnia kierowników jednostek organizacyjnych miasta Ząbki.

Do kompetencji Burmistrza należy w szczególności:

  1. organizowanie i kierowanie pracą Urzędu;
  2. sprawowanie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem Urzędu;
  3. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych Miasta i pracowników;
  4. reprezentowanie Miasta na zewnątrz;
  5. nadzorowanie gospodarki finansowej Miasta, ogłaszanie uchwały budżetowej i sprawozdania z jej wykonania;
  6. wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
  7. przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę;
  8. przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków;
  9. udzielanie odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych;
  10. wykonywanie innych zadań przewidzianych w przepisach należących do kompetencji Burmistrza;
  11. kierowanie wykonywaniem zadań obronnych;
  12. kierowanie wykonywaniem zadań z zakresu reagowania kryzysowego;
  13. realizacja zadania wynikających z funkcji „szefa Obrony Cywilnej Miasta”.

Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:

  • Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,
  • Referatu Kadrowo-Płacowego,
  • Referatu Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska,
  • Zespołu Informatyki,
  • Stanowiska ds. Obrony Cywilnej i Informacji Niejawnych,
  • Sekretariatu Burmistrza,
  • Audytora Wewnętrznego,
  • Doradców.