Przejdź do górnego menu Przejdź do lewego menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych Przejdź do podstrony deklaracja dostępności

Obowiązek Złożenia Informacjiw Sprawie Podatku Od Nieruchomości

W terminie 14 dni od nabycia nieruchomości (mieszkania, działki) należy złożyć na właściwym druku - Burmistrzowi Miasta Ząbki - informację w sprawie podatku od nieruchomości. Obowiązek ten dotyczy zarówno osób fizycznych jak i prawnych ( art. 6 ust.6 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych t.j. Dz.U. z 2006r. Nr 121, poz. 844, z późn. zm)

Druki, na których składać należy powyższą informację znajdują się na stronie umzabki.bip.org.pl/?tree=168. Osoby fizyczne składają formularz IPN, natomiast osoby prawne DPN.

Do wypełnienia formularza niezbędny będzie akt notarialny. Podczas wypełniania proszę zwrócić uwagę na część D - dane dotyczące przedmiotu opodatkowania.

W przypadku mieszkania w bloku konieczne będzie wyliczenie udziału w gruncie w m2, na podstawie aktu notarialnego (wpisujemy w części D.1 poz. 20 formularza) oraz podanie powierzchni mieszkalnej, na którą składają się: mieszkanie, garaż, piwnica, poddasze użytkowe oraz udział w częściach wspólnych bloku (wpisujemy w części D.2, poz. 21-23).

Proszę również o wpisanie u góry formularza adresu do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres nieruchomości bądź zameldowania oraz telefonu kontaktowego.

W razie problemów z wypełnieniem formularza więcej informacji można uzyskać w Referacie Budżetowo - Finansowym Urzędu Miasta Ząbki pokój nr 2 w godzinach poniedziałek 10-18, pozostałe dni 8-16 lub pod numerem telefonu 022 781 68 14 wew. 130.